Jägarexamen

Jägarexamen: Jägarskolan komplett
Ta jägarexamen – läs Jägarskolan

Vår studiecirkel ger dig alla förutsättningar att ta jägarexamen. Tillsammans med våra kunniga ledare får du både den teoretiska och praktiska kunskapen du behöver för att klara proven och påbörja din jägarbana.

Vi börjar med den teoretiska delen som omfattar minst 36 studietimmar. Kommande vår kompletterar vi med den praktiska delen av Jägarskolan, vilken kommer att genomföras på närbelägen skjutbana. I den praktiska delen ingår säker vapenhantering, hagel- och kulskytte samt avståndsbedömning. Vapen kommer att finnas att låna.

I våra jägarskolor ingår utöver detta ett tillfälle med träningsskytte i skjutsimulator samt ofta ett studiebesök på jaktbutik.

Både den teoretiska och den praktiska delen ingår i kursavgiften.

Kostnad för kursmaterialet tillkommer. Vi samverkar med Svenska Jägareförbundet och använder oss av deras JÄGARSKOLEPAKET. I detta ingår huvudboken med ljudbok samt två pocketböcker; Lagen och Studiehandledningen. Ljudboken har mp3-format.

Våra kursdeltagare får information om Svenska Jägareförbundet, samt erbjuds medlemskap för 1/2 priset första året.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 i syfte att rädda viltstammarna samt att främja en långsiktigt hållbar jakt. Svenska Jägareförbundet har även ett allmänt uppdrag av regeringen att leda den praktiska jakten och viltvården i Sverige. Svenska Jägareförbundet i region Norr omfattar de fyra nordligaste länen med kontor i Luleå, Umeå, Östersund och Sollefteå.

Det är Naturvårdsverket som fastställer kraven för jägarexamen. Proven är fristående från Jägarskolan och examen sköts av Naturvårdsverkets utsedda provledare. Kostnaden för av Naturvårdsverkets beslutade avgifter för proven tillkommer.
Vi organiserar tillfälle att avlägga proven i anslutning till kursens avslutning. När du klarat både teoretiskt och praktiskt prov kan du lösa ett statligt jaktkort hos Naturvårdsverket samt har rätt att ansöka om vapenlicens för jaktvapen hos polisen.

Möjligt att delbetala kursavgiften.

För mer information ring mob 070-218 63 60 eller 073-841 20 30

Anmäl genom att klicka på BOKA…

VÄLKOMMEN!
Studiefrämjandet i samverkan med Svenska Jägareförbundet

Bokningsinfo
Jägarexamen: Jägarskolan komplett
Studiefrämjandet Gve
Gällivare
Tisdag
Start
2017-10-24
Omfattning
9 gånger totalt 36 studietimmar1
2 800,00
Material: 745,00
Kursnr
1 En studietimme är 45 minuter om inget annat anges i kursinformationen.

Studiefrämjandet, riksförbundet 08-545 707 00 info@studieframjandet.se

Inga kommentarer än.