Ungdoms jakt

Hej!
För ett tag sedan ringde jag upp dig/er angående att jag tänkt anordna en ungdoms jakt !
Jag kommer inte kräva ngt av jaktvårds kretsarna som ligger i det aktuella området men jag vänder mig först och främst till de ungdomar som finns i Karlsborgs,Mariestad/Töreboda och Gullspångs jaktvårds krets!
Tanken är att man ska få vara med och få en inblick i jakten, hur det går till.
Jag vänder mig i första hand till Ungdom vill du ha med din farsa ,bror eller mamma, och få uppsikts jaga så ska det vara möjligt! Om inte så kommer det finnas jägare till hands .
Fylls inte platserna så kommer det även finnas möjlighet för marklösa jägare.
Jakten kommer vara en renodlad löshundsjakt med ställande hundar.
Där möjligheten kommer finnas att få gå med hundförare,eller sitta på pass.
Det kommer vara max 20 Ungdomar!
Jag har på börjat kontakt i alla tre kretsarna så att de vet vad som är på gång.
-Jag kommer inom kort annonsera i tidningar.
Jag kommer även ta kontakt med jägarförbundet,svenskjakt, och har även pratat med Jacob sandström fått info om försäkringar mm.
Just nu jobbar jag med ngr sponsorer!
Jag är fullt medveten att det är svårt att få våra ungdomar att ta steget men jag har stora förhoppningar att kunna genomföra  och jobbar varje dag med detta!
Gillis persson Ungdoms ansvarig i gullspång har lovat att försöka ordna en gris vi grillar med lite annat gott.
Tanken är att vi ska samlas på Söndagen innan jakten gå igenom säkerhet mm
en del åker hem på kvällen och andra kommer övernatta.
Givetvis har jag ordnat allt för detta!
Avsikten med ungdomsjakten är att den ska arrangeras via jägarförbundet samt att få våra ungdomar att gilla /tycka om/få inblick Helt enkelt ge ett positivt
!
Det kommer inte kosta ngt och tanken är om man skjuter ngt att man ska kunna stycka tillsammans som en liten sammankomst(jag är inte färdig med planeringen där)
Ni kan informera era ungdoms ansvariga och finns det ngt ni själva i kretsen kan bistå med så tar vi ju tacksamt emot det!
många vänliga
hälsningar