Ny medlemsförmån

Karlstad-Hammarö JVK är nybliven medlem i Sanna Alliansen och det innebär att kretsens medlemmar nu har möjlighet att nyttja Sanna skjutbanor (I2-skogen).

På Sanna Södra skjutbana erbjuds möjlighet att skjuta in kulgevär på 100 & 200 meter från fasta skjutbänkar. Där finns även möjlighet att prova skott från 300 samt ända ut till 600 meter (vilket få banor kan erbjuda). Ytterligare möjlighet till skytte finns på korthållsbanan som är godkänd att skjuta klass 1 på ut till 100 meter.
I dagsläget får var och en ta med eget målmateriel, och självklart ska banan återställas efter nyttjande. Vi hjälps att hålla ordning och reda och att städa efter oss.

Vid all verksamhet ska skjutbaneinstruktioner följas. Den sitter anslagen vid värmestugan och vid målboden på skjutbanan.

Skjutbanorna är bokad vissa dagar, när kan man se i Sanna Alliansens kalender. Det finns även möjlighet att prenumerera på kalendern via  Sanna Alliansens hemsida.

Kretsstyrelsen

Inga kommentarer än.