Glöggminglet i Brunneby 2022

Tisdag den 6 december hade vi glöggmingel i Brunneby, med ett antal olika programpunkter och aktiviteter. Där fanns:

Trofebedömning –  där 30 st troféer i form av horn eller betar poängbedömdes av Jägareförbundets duktiga bedömare.

Styckningsförevisning – Ulrik Saanum från Basunda Gård genomförde 2 uppskattade styckningsförevisningar dovvilt.

Service och rengöring av vapen – JD Vapenteknik, baserat i Österstad utanför Motala, visade och gav råd och tips för hur vi på bästa sätt tar hand om våra vapen.

Föredrag
Under kvällen var det också två två föredrag. Dels Sveaskog genom Marcus Grenestam som presentera hur man därifrån ser på viltförvaltning.

Senare under kvällen fick vi höra från ett projekt där man försett vildsvin med GPS för att öka kunskapen om deras beteende och rörelsemönster. Projektet har genomförts i samarbete med bl a SLU och Boxholms skogar, och vi fick här lyssna på Evelina Augustsson och Madeleine Christensson från SLU om vad man hittills kommit fram till under projektet.

Tack alla ni som kom och gjorde detta tillfälle så lyckat.

Kommentarer är stängda.