Hittills svag rapportering i Viltdata för Motala jaktåret 2020/2021

Motala ligger hittills lågt när det gäller rapportering i Viltdata för föregående jaktår, men än några dagar finns det chans till att bättra på rapporteringsgraden. Rapportering via viltdata.se har fått förlängd tid och är öppen till och med den 18/10.

Hur ser det ut för ditt jaktlag? Har ni lagt in era fällda vilt för jaktåret 2020/2021 i viltdata.se? Och har jaktlaget stängt rapporteringen genom att ”slutrapportera”?

Kolla gärna hur det ligger till med din jaktledare och/eller jaktlagsrapportör, och bidra på det sättet till att Sveriges jägare kan få fortsätta bedriva jakt på jaktbart vilt. Det är oerhört viktigt att vi varje år redovisar vilket vilt som fällts, då det är detta som utgör underlag för framtida beslut om vad vi då ska få jaga och på vilka tider.

Det är även möjligt att ladda ner och fylla i denna blankett. Skriv ut och skicka i så fall ifylld blankett i första hand direkt till Öster Malma (adress finns på blanketten), alternativt maila den till motala.jvk(at)boremail.com så ser vi till att rapporten läggs in.

Tack på förhand för din hjälp med detta!

Kommentarer är stängda.