Medevimässan

I dagarna två under helgen 20-21 augusti deltog Motala Jakvårdskrets på Medevimässan. Då väderprognoserna länge talade om stora mängder regn under söndagen är vi mer än nöjda med att det i stort sett var uppehållsväder hela helgen. Från arrangörshåll uppskattades totala besökareantalet under lördagen till 3000 personer. Söndagen var inte lika välbesökt.

Till mässan bidrog kretsen med Luftgevärsskytte på rörligt rälsmål. Ett mycket uppskattat inslag för både stora och små. Speciellt för ungdomar erbjöds rundturer på mässområdet med bl a bågskytte, yxkastning och hagelsskytte
på ”examensduvan”.

Meningen var också att vi skulle haft ett tält med skyttesimulator, men pga teknikstrul var det bara ett fåtal mässdeltagare som hann prova på denna.

Kretsens monter var hela tiden bemannad med medlemmar, och diskussionerna rörande olika jaktfrågor blev många. Intresset var också stort för den frågetävling där en finare pannlampa låg i prispotten. Bland närmare 200
inlämnade tävlingsbidragen blev det till slut Anders Sörberg som blev vinnare. På frågan om vad Jägareförbundet gör som är viktigast skrev Anders:

– ”JF bevakar jägarnas intressen, så att jag kan fokusera på att jaga.”

I montern hade vi också besök av den första skytten på Jägareförbundet Östergötlands nya jaktmark som sedan 1/7 arrenderas från Boxholms Skogar. Under utbildningsjakten den 20-21/8 blev hon lycklig skytt till en bock.

Några bilder från dagarna finns nedan.

Ett STORT TACK till alla som hjälpte till att marknadsföra Jägareförbundet och Motala Jaktvårdskrets.

Kommentarer är stängda.