Mörkersskytte i höstkväll

På måndagkvällen den 6 oktober 2014 anordnade Motalakretsen en uppföljning från vårens mörkerskytte. Lämpligt nu då den mörka årstiden nu verkligen gör sig mer och mer påmind. Återigen var platsen Danmark, jaktskyttebanan uppe i Kvarn.

Totalt 12 skyttar tog tillfället i akt och fick sig lite träning, och ytterligare några var med enbart som observatörer. Skytte övades på stillastående rådjur och rörlig gris. Dessutom fanns stationer med preparerade rutor för skottplatsundersökning, samt en förevisning av Blue Star (blodreagensmedel) som blir självlysande i mörker. Ett värdefullt hjälpmedel vid skottplatsundersökning och eftersök i mörker.

Från länsföreningen var Håkan Wiktander med som instruktör, och länsordförande Andreas Larsson passade själv på att träna. Under kvällen förevisade Christer Salomonsson från Jakt och Fritidsbutiken i Motala sitt sortiment av jaktlampor. Det fanns också korv och bröd till försäljning.

Deltagarna verkade nöjda med kvällen! Stort tack till arrangörerna!

MSkytte_20141006_3MSkytte_20141006_1

MSkytte_20141006_5MSkytte_20141006_4