Normahylsan 2023

Söndag innan bockjaktspremiär innebär att Motala Jaktvårdskrets anordnar skyttetävlingen Normahylsan. Så även detta år, och denna gång kom 13 skyttar till start. Vi tävlar om två stycken vandringspriser; Normahylsan och Motala JVKs vandringspris i ungdomsskytte, Ungdomshylsan. Det senare öppet för jägare mellan 13 och 20 år.

Efter 10 skott på löpande vildsvin (50 m) och 10 skott på stillastående bock på (100 m varav 5 skott liggande, 3 skott sittande och 2 skott stående) med maximalt resultat på 200p stod Albin Turi som vinnare till Normahylsan medan Gustav Brolin för fjärde året i rad (!) tog hem Ungdomshylsan.

Årets vinnare av vandringspriserna Normahylsan och Ungdomshylsan

Tyvärr hade vi fått leveransproblem med priserna till prisbordet från Hylte Jakt & Lantman, så dessa kommer att få delas ut i efterhand. Nytt för i år är annars att utöver förstapriserna till segrarna (Albin och Gustav) lottas fem ytterligare priser ut bland övriga deltagare. Resultatet av denna utlottning blev:

1. Gunnar Kjellin
  2. Tomas Strandhag
  3. Johan Brolin
  4. Fredrik Oswaldsson
  5. Kenth Andersson

Nedan ett urval av bilder från dagen.