Arkiv 2016 maj – juni

Arkiv Maj – Juni 2016 information som visats på startsidan och Olofström Någonstans att Jaga

Årsmötesprotokoll
Jägareförbundet Olofström

Protokoll för årsmöte med Jägareförbundet 2016

Foto vy vid Äggaboden

edwin_startBlekinges Jaktvårdskretsarna träffas i Ronneby

Kretsträff i Blekinge 2016-05-31

jaktmässa_skåne
Medlem i Jägareförbundet Olofström, Anmäl dig om du vill hjälpa till med din kunskap på nya Jaktmässan!

Elmia Game Fair Skåne på Ellinge Slott den 27-28 augusti

Kontakta Janne eller Peter redan denna vecka. Om du blir funktionär får du fritt inträde, fri parkering, lunchbiljett, Munkjacka och T-shirt med Jägareförbundets emblem. Ta kontakt redan nu så rätt storlek kan beställas av kläderna.

Jägareförbundet behöver funktionärer som kan hjälpa till. Tillhör du Jägareförbundet Olofström eller vill bli medlem kontakta Ordförande Janne Tumelius eller Peter Nilsson. Kontaktuppgifter hittar du på följande länk https://krets.jagareforbundet.se/olofstrom/styrelse-2016/ .

Vill du läsa mer om preliminärt program

bird_larv_papegoja

Jägareförbundet Blekinge Sydvästra kretsen inbjuder alla
medlemmar i Jägareförbundet och andra jägare till
viltvårdsexkursion, med inriktning mot fältvilt.

Beslut om årets Jaktdagar på Jägaretorpet, kommunens Jaktledare samlas för uppskjutning i Mörrum och Jaktledarmöte 11 juni 12.00- 17.00

Program och Agenda i Mörrum 11juni

Kallelse har skickats till berörda skyddsjägare/Jaktledare Hitta till banan.

————————————————————————————–

bird_larv_papegojaAktuellt just nu i Juni-Juli

Många klagomål på måsar, duvor, kråkor, kajor och skator. De flesta fåglarna har ungar och det är många klagomål på måsfåglar som etablerar sig på tak i tätorten. Måsungar är inte flygfärdiga ännu och de försvaras av föräldrarna som gör ”anfall” mot förbipasserande. Vi har prickat många ägg och avskjutning sker på sena kvällar i tätorten. Västar är under framtagning som skall bäras av skyddsjägare och kommer vara färdiga inom kort så allmänheten vet när viltvårdare/jägare rör sig i samhället. Några skabbrävar och grävlingar har även visat sig och nya fällor är inköpta. Det finns 18 stycken skyddsjägare i Olofströms Kommun och du når Jourhavande Jägare/Viltvårdare på telefon 070-37 99 373 om du har klagomål eller undringar om Jakt och viltvård i Olofström.

Dags att titta över passen inför nya Jaktåret!

Java och Emanuel i samarbete. Foto:LPR

Java och Emanuel i samarbete.
Foto:LPR

Kallelse utskickad till jaktledare och jägare på Jägaretorpet i Olofström. Samling klockan 18.00 vid Jägaretorpet. Gruppering sker efter samling för uppdelning av olika områden. Nya/blivande  Jägare är även Välkomna att deltaga.

skyddsjägare_kanadagås

Nytt Schema Jourhavande Jägare