Arkiv 2017 januari

Jul-jakten på Jägaretorpet

Juljakten startade med morgonsamling och genomgång av PM, lottning av passen på Halens grusplan kl 08.00. Alla jägare inkl uppsiktsjägarna var laddade och redo för en förväntansfull jaktfm på reservatet. Som vanligt hade vi fått tillstånd att även jaga vildsvin på Jonas och Erlings mark. Det dröjde inte länge förrän hundarna fick kontakt med vilt och ståndskallen stod som spön i backen. Gästjägare Albert och hans fru Therese visade sig drog vinstlotten och hamnade på rätt pass. Hunden Nova jobbade på i tätningen och ack den som ger sig… Strax efter gick det loss och två grisar drog sig ut mot passet RT6 men, denna gång var Therese på skjuthumör och fällde gyltan med ett perfekt fallskott. Damerna Nova och Therese blir en farlig kombination att räkna på jakterna framöver. Grillmästaren Lars-Peter hade värmt en välbehövlig brasa och dukat upp med massor av godsaker inför lunchen på Jägartorpet. Som det oftast är vid våra samlingar så skrattas och berättas det hej vilt om upplevelserna som varit. Det verkade som att dom flesta passkyttar i alla fall hade sett vilt på ett eller annat sätt.

JägaretorpetJägaretorpet

Extra Jakter inplanerade i Januari, se Länken Olofström någonstans att Jaga