Välkommen till Jägareförbundet Råneå

Missa inte de utbildningar som finns

Vård i det vilda: Vård i det vilda

Kursutbud BD: Kursutbud

Jägarträff –älg

Tid: 14 augusti 2018 klockan 19:00

Plats: Prästholms byagård

Mikael Glad kommer att prata om älgförvaltningsgruppens arbete.

Björn Sundgren, jaktvårdskonsulent kommer med allmän information om jakten 2018 med frågestund, vikten av eftersök på rätt sätt samt åldersbestämning.

Utskick kommer skickas per mail men glöm ej att meddela Era jaktlag och kom! /Styrelsen.

Insamling e-post till medlemmar

För att snabbare kunna kommunicera med våra medlemmar önskar vi få in e-postadresser till våra medlemmar. Klicka på länken e-post fyll i och ”skicka”

Märkta älgar

Nu finns de märkta älgarna ute på ”nätet” på följande länk Märkta älgar 2016

OBS! se till att ni inte blockerar ”pop up” fönster, en inställning i er webbläsare.

Älgar som kan vara av intresse för oss är de som blivit märkta från Haparanda och mot Kalix.

Statistik älgjakt 2012 – 2016

Statistik finns nu på hemsidan för alla jaktlag inom ÄFO5. Ni filtrerar ut ert eget område. (Aktivera redigering om ni får frågan i Excel)

Databas ÄFG5_off

Utbildning/kurser/evenemang 2017

Håll koll på hemsidan och länsföreningens hemsida för kursutbud. Kom gärna med förslag vilka kurser ni önskar så får vi titta på förutsättningarna att anordna en önskad kurs.

Allmänt

Då är det dax för en ny säsong. Vi håller på att uppdatera hemsidan och ska försöka hålla den aktuell. Hemsidan blir inte bättre än de inlägg vi kan få från er inom kretsen. Har ni tips eller evenemang (jaktstigar m.m.) som ni vill få ut till hela kretsen sänd in materialet till vår e-post. eller någon i styrelsen. Kontaktvägar finns i vänsternavigeringen.

Vi har lagt upp några ”evenemang” som ni som medlemmar i Jägareförbundet kan delta i under försäsongen. Titta under ”event” till vänster.

Håll dig uppdaterad

Om du vill hålla dig uppdaterad med information skicka ett mail till raneajaktvardskrets@gmail.com så lägger vi in dig i våran mail-lista. Vi ska naturligtvis även hålla denna sida uppdaterad.

Påverka

Har du länge gått och funderat på en utbildning som du tycker kretsen skulle arrangera? Har du önskemål om att genomföra ett viltinspirerat läger för ungdomar? Har du material i form av bilder eller annat som skulle passa bra på kretsens hemsida?

Det finns inga dåliga idéer eller förslag. Tveka inte att ta kontakt med oss.

Styrelsen för Jägareförbundet Råneå

Har ni frågor, funderingar, idéer eller förslag hör av er till någon av oss i styrelsen. Du kan nå oss från denna sida under rubriken”Kontakta oss” och styrelsens sammansättning kan du se under rubriken ”Styrelsen”.

Nedladdning/delning av bilder som finns upplagda på denna sida får endast ske efter godkännande av respektive fotograf.