Vildsvinshelg, 26-28 november

Att vildsvinen är för många och skapar problem vet vi redan, nu har Jägarförbundet har tillsammans med Tierps, Älvkarlebys och Östhammars kommun dragit igång en temahelg på vildsvin, Vildsvinshelgen.
Detta går ut på att vi jägare går ut och jaga vildsvin denna helg som vi sedan skänker till vår kommun som sedan serverar till skolbarnen.

Vildsvinshelgen är sista helgen i november, 26-28/11. För att delta krävs att man anmäler sig.

All information hitt ni på Jägarförbundet Uppsala Läns hemsida.

Jag hoppas nu att så många jägare som möjligt i Tierp-Tolfta-Söderfors området hjälper till nu, så gå in och anmäler.

Hanna Larsson
Sekreterare/webbansvarig