Rävjakten

DSC_0639Bengt-Olov, rävjaktens "General"

Kretsen rävjakt är nu genomförd. Många förväntansfulla jägare anlände för att delta under jakten. Flera duktiga hundar fanns på plats redo för att stå för ”musiken” under jakten. Vädret var lite kylslaget, vinden drog över det Dalsländska slättlandskapet men var inget hinder för en lyckad rävjakt. Den ende som inte alls var intresserad av tillställningen var huvudrollsinnehavaren själv, räven. Rävens list är som bekant stor och det 60 talet deltagande fick alla gå hem utan att något skott avlossades. Detta var dock inget som fick humöret att svikta, tvärtom. Som arrangemang var det mycket lyckat och deltagarna trivdes och det är det som vi i kretsen först och främst vill uppnå. Bengt-Olov Nilsson som är den som dragit det tyngsta lasset ända från idé på styrelsemöte till genomförande skall ha stort tack. Det var naturligtvis fler som lade ner tid för att det hela skulle fungera, stort tack till er.

Lennart Gustavsson