Årsmötet 2023

Den 16 februari hade vi årsmötet i Vingåkers jaktskytteklubbs lokal i Vik. Anders Larsson satt som mötesordförande och det förtroendet förvaltade han väl och dagordningen betades av i rask takt.  Mötet vart välbesökt med totalt 24 personer som närvarade och det var fantastiskt roligt att så många av våra medlemmar ville komma.

Efter fikat höll biträdande jaktvårdskonsulent Anders Nilsson ett mycket intressant föredrag om Svenska jägareförbundet och jakten i Sverige. Flera frågor ställdes till Anders om älgens nuvarande population, vargens revir, nya lagen angående blyhagel och om hur Svenska jägareförbundet jobbar för att kunna påverka beslutsfattande politiker och myndigheter i både Sverige och på EU nivå. Mycket givande, intressant o uppskattat föredrag. Efteråt så avtackades Anders med blommor o en varm applåd.