Jaktstugan

Vår föreningslokal kallas för Jaktstugan. Den är ca 200 kvm stor och rymmer ca 100 personer. Jaktstugan har kommit till under 3 etapper där medlemmarna i kretsen tillsammans byggt denna lokal. Många kalas och möten i bygden avlöper här. Lokalen används också till diverse studieverksamhet och t.ex. luftgevärsskytte för de yngre under vintern.

För bokning kontakta Leif Frisk tel. 0705 – 880 152.

************************************************************

Ombyggnaden av Jaktstugan i Rotviksbro.

Ombyggnaden av kök, entré och toaletter har planerats och diskuterats under lång tid och är det sista steget i en långsiktig plan att skaffa en lokal som kan användas till varierande ändamål och för alla människor i vår bygd.

Entren.

Köket.

Köket i vår stuga har länge varit föremål för diskussion. Det har varit litet och saknat diskmaskin, men ombyggnaden har löst alla dessa problem. Nu har vi ett stort och modernt kök med all den utrustning som behövs för större sammankomster.

Köket är den del av ombygganden som kostat mest pengar, men ca hälften sponsrades av våra medlemmar på olika sätt.

Toaletterna är flyttade och helt ombyggda med ny inredning varav en är handikappanpassad.

Stora lokalen.

Entrén är ett tillbygge som var nödvändigt för att kunna göra köket större. Pga. dåliga markförhållanden var pålning ett måste och därför blev detta tillbygge ganska dyrt.
Stora lokalen.

Prissamlingen
I den ”lilla lokalen”, på nästa sida, har vi satt ny väv och målat om. Alla lister är utbytta och ny matta inlagd. Ett stort prisskåp med priser från en av traktens storskyttar är också på plats.Den mindre av våra möteslokaler har blivit ännu mindre, men fortfarande är den alldeles utmärkt för diverse möten och kurser. Själva brukar vi ha våra styrelsemöten här samtidigt som ungdomarna skjuter luftgevär i den stora lokalen.
Den stora lokalen är den enda del som inte är berörd av denna ombyggnad. Här förekommer varierande verksamheter. Bygdens ungdomar skjuter luftgevär och lär sig artkännedom, har LAN träffar, gympar och spelar bordtennis.

Lokalen används också flitigt till möten och kurser av t ex Studiefrämjandet, LRF, Länsstyrelsen, Jägareförbundet och flera mindre lokala föreningar.

Ett antal större och mindre kalas avlöper också i denna lokal varje år. Alltifrån barnkalas för de minsta via disco för de lite större och ett och annat kalas för de vuxna.