Falbygdens Jaktvårdskrets

Forndalens                                                                   Viltdata

Välkommen till Falbygdens jaktvårdskrets! Vi kommer fortlöpande att informera om vad som händer i kretsen. Skicka gärna bilder och reportage till webmaster: perlu@hotmail.com

Jägarexamen 2017

Årets datum för jägarexamensstart med Assar Lidén som ledare är måndagen den 25 september 18:30 i Studiefrämjandets lokaler.

För ytterligare information och anmälan kontakta Florence Lidén Studiefrämjandet.
0515-421 56 / 070 2449424 – florence.liden@studieframjandet.se
Frågor kan också besvaras av Assar Lidén, 0515-41926 / 070 3413723 – assar.liden@telia.com
Välkommen med din anmälan!

———————————————-
De allra flesta jägare är medlemmar i ett jaktlag. Ni vet väl att all viltvård ni gör genererar pengar till ert jaktlag om ni registrera verksamheten hos studiefrämjandet?! När ni röjer pass, bygger torn, utfodrar djur mm, kort sagt allt utom själva jakten rapporteras till närmaste studiefrämjande kontor och genererar 20 kr per 45 min. Dessa pengar kan jaktlaget använda för att köpa foder, saltstenar, virke, fika eller vad man nu behöver. Visst låter det som ett smidigt sätt att få in lite extra pengar? Hör av er till Åsa Eklund – asa.eklund@studiefrämjandet.se eller 0515-19466 om ni har frågor eller vill ha underlag för att rapportera.