Ungdomsläger 2015

Medlemmar i Jägareförbundet mellan 15-25 år! Är du kunskapstörstande och brinner för jakt, hundar och viltvård så är det här något för dig.

Den 11-12 April kommer Jägareförbundet Hallands ungdomsläger att äga rum. Det finns plats för två ungdomar från varje krets, vill du representera Falkenbergskretsen så hör av dig så snart som möjligt med en intresseanmälan till Falkenbergs Jaktvårdskrets på Facebook eller via e-post till emelie.r.nilsson@gmail.com.

Preliminärt schema från arrangörer följer nedan.

11 april
09.00 Samling i Torebo, fika och uppstart med ett besök i vilthägn.
12.00 Lunch
13.00 Inkvartering Ästad 4H Gård, Lunch och föreläsning med Carl Pfeiff och Daniel Gustafsson.
18.00 Kvällsmat
21.00–23.00 Vakjakt på vildsvin

12 april
08.00 Frukost och städning
10.00 Jakthundens dag Åkulla
12.00 Lunch Åkulla gården
13.30 Skjutning Okome skjutbana tillsammans med Jägareförbundets egen skjutinstruktör
16.00 Avslutning

Under dessa två dagar kommer vi i stort sett röra på allt inom jakt. Allt ifrån skytte till hundar kommer att diskuteras och användas. Efter vi ätit en god kvällsmat tillsammans med våran kock ute i naturen så förbereder vi oss för en kväll i skogen! Vildsvinsjakt står på schemat.

Ålder 15-25 lägret är kostnadsfritt för deltagaren.

Anmälan gör man till sin krets.
Två ungdomar per krets.

Väl mött/Robin och Niklas, Jägareförbundet Halland

Är du intresserad av att hjälpa till på lägret? Hör av er! Även en liten tjänst kan vara till stor nytta för både arrangörer och ungdomarna.

Uppdatering: båda platserna är nu tillsatta. Är du intresserad så går det fortfarande att höra av sig, men du hamnar då som reserv.