Planerade aktiviteter 2018

Svenska Jägareförbundets planerade aktiviteter i Kiruna under året:

30 januari kl 18.00, Parkskolans Aula, Kiruna: Rävlock med Ulf Lindroth. GRATIS för medlemmar i Jägareförbundet. VÄLKOMNA! Ni som ännu inte är medlemmar betalar 100:- eller löser medlemskap på plats. (Swish funkar ) i samarbete med vildmarkshörnan i Kiruna

10 februari träffar ni Jägareförbundet på Kiruna Vintermarknad. Chans att vinna en årsförbrukning av hundfoder samt köpa mårdfällor som medlem till subventionerat pris. Under marknaden visar även studiefrämjandet filmen ”Jag är jägare” kl 13:00 i Lapplandsrummet i Folkets hus.

20 februari, Årsmöte i Vittangi Folkets hus

I mars (förmodligen v11) sker dom vanligt jägarträffarna i Kiruna, Vittangi och Karesuando. Saltstenar lottas ut. Håll utkik efter annons.

Utbildningar:

9-10 juni, Eftersöksutbildning, Kiruna

16-17 juni, Jaktledarutbildning, Kiruna

11 augusti, Björnjaktsutbildning, Kiruna

12 augusti, Vård i det vilda, 1:a hjälpen för människa o hund

19 augusti, Viltundersökarutbildning, Kiruna

13 november, Åldersbestämning älg, Kiruna

Anmäl ditt intresse redan NU så att utbildningarna blir av. Krävs visst minimiantal för att utbildningarna ska genomföras.

Följ länken och klicka i för Norrbotten för att komma rätt

Se även FB-sidan för Jägareförbundet Kiruna för mer information löpande.

VÄLKOMMEN!