Landvetter jaktvårdskrets

Välkommen till Landvetter jaktvårdskrets!
Kretsen omfattar Landvetter och Härryda församlingar i Härryda Kommun, men det står alla fritt att välja kretstillhörighet via medlemskapet i Jägareförbundet.

2024-05-09:

Välkomna till en intressant föreläsning med fokus på älgen. Som jaktförening är det viktigt att vi håller oss uppdaterade om läget på våra jaktmarker och viltstammar, särskilt när det gäller älgen, ett av våra mest betydelsefulla jaktobjekt. Därför är vi glada att presentera Jerker Andersson, jaktvårdskonsulent från Svenska Jägareförbundet, som kommer att dela med sig av värdefull information och insikter om älgförvaltning och hur vi kan bidra till att bevara älgstammen.

Datum: 2024-05-15
Tid: 19.00 – 21.00
Plats: Landvetter Tennisklubb

Föreläsningen är helt gratis och såklart bjuder vi på kaffe och fika!

Anmälan

Om du som medlem i Landvetter JVK har godkänt att mottaga information utöver årsmöten bör du ha fått ett mejl angående anmälan (om inte, kolla eventuellt om det hamnat under skräppost).

Det går även bra att anmäla sig genom att skicka ett mejl till landvetterjvk@gmail.com.

Detta är en utmärkt möjlighet för oss att lära oss mer om vår omgivning och hur vi som jägare kan spela en aktiv roll i förvaltningen av våra viltstammar. Vi välkomnar er alla att närvara för att ta del av denna värdefulla information och bidra till en givande diskussion.

Vi ser fram emot att träffa er där!

Är du intresserad av något uppdrag inom kretsen?
Ibland blir det vakanser och då är det bra att ha reserver som är intresserade. Kontakta Valberedningen genom landvetterjvk@gmail.com.

Viltrapportering:
Det är viktigt att ni rapporterar in det vilt ni fäller och det är lika viktigt att ni rapporterar även om ni inte fällt något!
Rapportering görs här: www.viltdata.se