Årsmöte för Linköpingskretsen

SJFÅrsmöte-2024   Välkomna till Linköpingskretsens årsmöte. Vi träffas i Skeda Församlingsgård den 1/2 kl. 19.00 för att gå igenom året som varit, planer framåt och får lyssna på en spännande föreläsning med Anna-Carin Westling om sälen och säljakt (https://www.sealhunt.se/)   Varmt välkomna önskar styrelsen

Skyttedag i Rimforsa

Linköpingskretsen annordnade i lördags, 5/8, hagelskytte hos Rimforsa jaktskytteklubb! Det erbjöds trap, sporting samt jägarexamensduvan för de som ville friska upp minnet kring grunderna. Väl investerad dag, tyckte medlemmarna som dök upp!

Hundkurs 4 lätta steg

Hundkurs enligt de 4 lätta stegen. Kursen hålls i Linköping Första träffen är måndag 11/9 kl. 18:00 vid Flygets hus i Malmslätt. Övriga tillfällen måndagar 18/9, 25/9 och 2/10. Ca. 2 timmar per träff. Max 6 deltagare. Kostnad 1800kr inkl. moms. Kontakt för mer information och anmälan: andnor07@gmail.com

Instruktionsskytte i Tolskepp

Lördagen den 29/7 anordnade Linköpingskretsen på nytt instruktionsskytte i Tolskepp. Detta blev ett tillfälle för några av de medlemmar som inte fått plats tidigare tillfällen. En uppskattad dag med nya insikter och lärdomar!

Skytte i Rimforsa

Linköpings jaktvårdskrets bjuder in sina medlemmar till hagelskytte, tillsammans med Rimforsa jaktskytteklubb!   Vill du öva på ditt hagelskytte så passa på!   Lördagen den 5 augusti kl. 14:00 -17:00   18 platser och sista dag för anmälan är den 23 juli   För mer information och anmälan klicka in på nedanstående länk https://www.studieframjandet.se/ostergotlands-lan/gustav-arrangemang/kurser/2023/augusti/linkopings-jaktvardskrets-bjuder-in-till-hagelskytte-tillsammans-med-rimforsa-jaktskytteklubb/

Skytte på Tolskepp

Efter att stort intresse visats för instruktionsskyttet vid Tolskepp, anordnade Linköpingskretsen nya tillfällen den 10 och 11/6. Glada skyttar och blandade erfarenheter på dessa dagar med skytteinstruktör Torbjörn.

Skyttedag Rimforsa

Linköpings jaktvårdskrets bjuder in till skyttedag hos Rimforsa jaktskytteklubb! Det kommer finnas möjlighet att skjuta både hagel, 22:a och klass 1. Kom och öva på ditt skytte tillsammans med oss! Mer information och anmälan via Studiefrämjandet.   https://www.studieframjandet.se/ostergotlands-lan/gustav-arrangemang/kurser/2023/juni/linkopings-jaktvardskrets-bjuder-in-till-skyttedag-hos-rimforsa-jaktskytteklubb/