Jaga vildsvin i Norrtälje kommun under vildsvinshelg 27-29 november!

I samarbete med jaktvårdskretsarna Hallstavik, Rimbo, Norrtälje Norra och Norrtälje Södra arrangerar Jägareförbundet Stockholms län, Norrtälje kommun och LRF helgen 27-29 november med fokus på vildsvin, vildsvinsjakt och den lokala närproducerade maten som finns i våra skogar.

– Syftet med vildsvinshelgen att stimulera jakt efter vildsvin i Norrtälje kommun där vildsvinen ökat kraftigt senaste åren”, skriver Jägareförbundet Stockholm på sin hemsida.
– Likaså att uppmuntra och initiera samarbete mellan jaktgrannar och mellan jägare, brukare samt övriga intressenter. Vi vill också påvisa behovet av och verka för ett fungerande system för avsättning av vildsvinskött för att både öka intresset för jakten såväl som för vildsvinet som ett fantastiskt livsmedel.

Läs mer här!

Kommentarer är stängda.