Kom på årsmötet! Vinn en utbildning i vildsvinsjakt!

Torsdagen den 19 februari 2015 kallar Jägareförbundet Rimbo till årsmöte. Alla som kommer till mötet har chansen att vinna en vildsvinsjaktutbildning på Forsmark i Norduppland som lottas ut under kvällen.

Kom på Jägareförbundet Rimbos årsmöte så har du chansen att vinna en dags utbildning i vildsvinsjakt. Foto: Madeleine Lewander

Vildsvinen sprider sig mer och mer i landet. Jägareförbundet ligger i framkant när det gäller kunskap och information om vårt jaktbara vilt.

Under en dag genomförs teori, övningsskytte och åteljakt (kl.09.00 – ca 22.00)
Teori 4-5 tim på f.m. Övningsskytte 2-3 tim efter lunch. Åteljakt på kvällen.

Under utbildningen behandlas vildsvinets biologi, historik och levnadsvanor. Stor vikt läggs också på viltvård, jakttips och förvaltning av en vildsvinsstam. Aktuella frågor som skador på
åkermark och skadeförebyggande åtgärder ingår också i detta moment. På kvällen arrangeras åteljakt kopplad till hög etik.

Instruktion om urtagning och flåning ingår.

Eget klass 1 vapen och ammunition medtages.

Jägareförbundet Rimbo Jaktvårdskreta årsmöte äger rum torsdagen den 19 februari 2015 kl. 1900
Alhamrastugan Rimbo
Gästföreläsare, jaktvårdskonsulent Per Zakariasson om älgförvaltning, klövvilt med mera.

Välkommen till årsmötet!