Peter Mortensen, Länsstyrelsen, berättar om de stora rovdjuren

Hur jobbar man som besiktningsman av de stora rovdjuren? Det och ännu mer om bland annat varg och lodjur berättar Länsstyrelsens besiktningsman och kvalitetssäkrare Peter Mortensen direkt efter Jägareförbundet Rimbos årsmöte tisdagen 13 februari.

Besiktningsman och kvalitetssäkrare Peter Mortensen från Länsstyrelsen Stockholms län berättar om sitt arbete med de stora rovdjuren vid Jägareförbundet Rimbos årsmöte. Foto: Jiri Hrebicek/Mostphotos

Vi kommer att få veta mer om Skandobs rapporter, kvalitetssäkring och Länsstyrelsens viltkameror.
Peter kommer dessutom att informera om varför det är viktigt att inventera de stora rovdjuren och hur allmänhet, markägare och jägare kan bidra.

Anförandet startar direkt efter Jägareförbundet Rimbos årsmöte tisdagen 13 februari som börjar kl 18.00.

Läs mer om årsmötet 2024 här

Kommentarer är stängda.