Ta jägarexamen i Rimbo – anmäl dig nu

Välkommen att läsa Jägarskolan på Studiefrämjandet, Svenska Jägareförbundets studieförbund med Urban Westermark i Rimbo. Kursen startar måndag 21 oktober i Alhamrastugan i Rimbo. Anmäl dig nu för en trevlig och lärorik resa mot jägarexamen.

Jägarskolan teori är planerad att ske fysiskt i Alhamrastugan, Rimbo, en kväll i veckan första två veckorna sedan 1 kväll i veckan varannan vecka.
Kursuppehåll Jul-, Nyår- och trettonhelgen.
Kursen avslutas i februari månad 2024.

Våra kursledare, är alla medlemmar i Svenska Jägarförbundet och är aktiva jägare, med lång erfarenhet av jakt och ger dig de bästa förutsättningarna för att klara jägarexamensproven efter avslutad Jägarskola.

Kursinnehåll
– Att bli jägare, jaktetik
– Viltet, artkännedom och viltvård
– Lagstiftning, jakt- och vapenlagstiftning
– Jaktvapnet och säkerhet. (Genomgång av vapentyper och säker vapenhantering. Utöver planerade träffar kommer vi att arrangera ett studiebesök under våren 2024 på GESAB, Gunnar Elving Skyttetjänst.)
– Jakt och olika jaktformer

Tider och datum kan komma att ändras vid gemensam överenskommelse inom gruppen, det kan också tillkomma någon ytterligare träff.

V.9 – Sportlov och V.14 – Påsklov är fria från Studieträffar

Kursmaterial
Jägareförbundets studielitteratur dvs. Jägarskolan – allt du behöver för att ta jägarexamen, beställer du enkelt här: Jägarskolan – allt du behöver för att ta jägarexamen, beställer du enkelt via denna länk
Kostnad 795 kronor exkl. frakt.
Huvudboken innehåller över 1000 bilder och illustrationer vilket ger en inspirerande och lättläst bok.
Tillsammans med häftena Lagen, Studiehandledningen samt de kompletterande materialet på webben har det skapats ett överskådligt och komplett paket om vad
blivande jägare bör känna till om jakt, etik, djur, ekologi, viltvård, vapen och skytte.
I jägarskoleboxen hittar du också ett medlemserbjudande, halva priset på ditt medlemskap första jaktåret.

Läs mer och anmäl dig här!

Mer om jägarexamen på jagareforbundet.se

Kommentarer är stängda.