Tommy o Thello vann galant!

KM i viltspår 2019 avgjort.

Vi samlades i Blåvikakorset kl 17.30 denna tisdag 4 Juni. Det var varmt och spåren hade legat 26-27 timmar. Sven Eriksson från Ydre hjälpte oss med domarskapet. Det gav utmaningar för alla oss inblandade. Skogen var knaster-torr på ytan och svinhal på den genomsura vitmossan på berghällarna.

Spåren var inte långa, dock med de klassiska inslagen av ett par vinklar med återgångar och två bloduppehåll. Kvällen blev väldigt trevlig och mycket smaskande på korv och fika. Ett bra avslut på en mycket fin spårsäsong.

Kretsens hundansvarige Axel Björkegren fick lämna över bucklan till en mycket välförtjänt segrare. Tommy Gustavsson från strålsnäs med sin Hannoveranska viltspårshund Thello gjorde absolut inga misstag. Detta är kretsens mest hårdtränande lag på viltspår och lever mycket för denna fina träningsform för både hund och ägare. Ett stort grattis till Tommy och Thello!!

Tommy och Thello får bucklan som de två senaste åren vunnits av Daniel Jansson och gråwachteln Lexie. Detta ekipage som också knep åt sig andraplatsen detta år. Tredjeplatsen gick till Axel Björkegren och E springer spanieln Ida.

Tack till alla deltagare på både KM:et och spårträningarna!

/Axel o David

Inga kommentarer än.