Info-träff i Oskarshamn drog inte fullt hus

Under tisdagskvällen, den 29/3, hölls äntligen den pga Covid-19 uppskjutna infoträffen för jägarskoleelever och ”medlemsaspiranter”. Träffen skulle enligt plan ägt rum i slutet av januari, men fick pga den dåvarande smittspridningen skjutas upp. Kanske var det detta som gjorde att deltagandet var lägre än normalt, kanske var det åttondelsfinaler i SHL som drog. Det var i alla fall 25 personer som kommit till Folkets Park i Oskarshamn för att få lite information om vad Jägareförbundet gör och kan erbjuda sina medlemmar.

Det var länets informatörer Erica Lindqvist och Maria Augustsson som informerade om Jägareförbundet. Två provledare för jägarexamen berättade lite om hur teoriprovet och skjutproven kommer att gå till och fick en del frågor.

Därefter bjöds på kaffe och smörgås till deltagarna. Under tiden kunde man göra en direktinskrivning hos Maria och gå med i Jägareförbundet till halva priset under första året.

Kvällen avslutades med en dryg timmes föreläsning av Birger Fransson, eftersöksjägare och hundtränare. Vi fick se filmer ur Birgers privata arkiv från verkliga jakt- och eftersökssituationer som varvades med en lektion i hur man väver in etiken i olika jaktsituationer.

Inga kommentarer än.