Välkommen till Tjörns jaktvårdskrets

Lerduveskytte info våren 2022

Hej Alla,Välkomna till lerduveskytte på Tjörns skjutplats (bredvid brandkårens övningsområde, Tjörns brukshunds klubb) precis innan Heås återvinningsstation) i Tjörns Jaktvårdskrets regi.Vi kommer att köra vårsäsongen Söndagar med start 24:e April till 3:e Juli mellan 17:00-19:00.Anmäl er till mig senast dagen innan lerduveskyttet via mail eller sms.Namn och mobilnummer vid anmälan.Ställs lerduveskyttet in så anmäls detta direkt till dom som anmält sig och denna Facebook sida och Tjörns Jaktvårdskrets hemsida.

Kostnad: 25 lerduvor/35kr via swish, inga kontanter.Vi har ett litet lager av lerduvor kvar och när dessa är slut så kommer vi att höja till 40kr för 25st lerduvor pga högre inköpspriser.

Ingen ammunition tillhandahålles utan det får ni ta med er.

Nyhet för året är att vi kommer att ha en ny lerduvekastare med wobbler funktion (olika höjd) och dubbla lerduvor samtidigt!

Vi kommer då att kunna erbjuda ett varierat skytte för den lite mer erfarne men även fortsätta med vanligt frångående lerduveskytte för nybörjaren.

Covid info: Information till arrangörer av evenemang och sammankomster med anledning av covid-19 — Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se)

Det är mycket förberedelser med 2 eller 3 mobila lerduvekastare som måste demonteras/monteras vid varje tillfälle och städning bla av hagelförladdningar så vi kör from vårsäsongen att man kommer 30min innan och är kvar max 30min efteråt och hjälper till med allt.

Vi hoppas att vi alla kan samarbeta för att göra lerduveskytte både trevligt och säkert!

Frågor: Kontakta oss nedan.

Med vänlig hälsning:Lars-Åke 0707 880699Mail : zooken66@msn.com

Jörgen 0703 410688