Mårdfällor till Salu!

Har ni kolla på att Jägareförbundet Vilhelmina säljer mårdfällor? gå in på bloggen för att läsa mer!

2 svar till Mårdfällor till Salu!

1. Martin Olsson 16 november, 2021 kl. 14:30 #

Jag har intresse för de om ni har kvar de

• vilhelmina 17 november, 2021 kl. 15:54 #

Hej Martin,
      jo jag tror att vi ska ha kvar men vår Ordförande André skulle dubbelkolla och så svarar han dig på det mejl du skickat till han.
      Mvh Robert

Mårdfällor till Salu!

Jägareförbundet Vilhelmina har 6st mårdfällor av Gävleborgstyp till salu. Fällorna är komplett och redo att sättas upp direkt och bruksanvisning med fångsttips medföljer, priset är 390kr.

Vill ni köpa en fälla så kontakta André Berg på andre.berg(at)gmail.com

Jagar man fågel så borde det vara en självklarhet att försöka fånga någon mård varje vinter. Skinnen blir dessutom väldigt fina troféer, eller varför inte stoppa upp en mård. Fällfångst är ju även en perfekt familjeaktivitet där även små barn kan vara med och dela glädjen över en lyckad fångst. För det är ren glädje att närma sig fällan och se mården hänga där.

Foto: Robert Mannelqvist