2019 – ett spännande år

Välkommen till Jägareförbundet Arjeplog jaktvårdskrets

Tiden går i en rasande fart och helt plötsligt från ingenstans var det ett nytt år.

Nytt år och nya utmaningar ligger framför oss.

När vi började planera för 2019 så fanns intresse för ripsnarning. Självklart ordnade vi och tänkte att efter så här många år med den där populära kursen borde det inte finnas kvar någon som INTE har gått.

Men oj vad vi misstog oss! Det blev inte bara en utan två fulla kurser, söndag den 20 januari och fortfarande med folk på väntelistan.

Därför blir det dels en efterfrågad utbildning på rävsnarning och ännu en ripsnarning.

Dag: Söndag 10 februari kl 9-12 rävsnarning och kl 12-15. Anmälan görs till Elisabeth 070-3633688 snarast – det verkar som om dessa kurser också blir fyllda.

Vi är ju en aktiv krets som arbetar ideellt och vi känner en stor glädje att kunna ordna fram utbildningar och föreläsningar som efterfrågas.

Jag vill slå ett slag för vårt årsmöte som går av stapeln den 20 februari. Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar har vi nöjet att få besök av Else Ammentorp, ordförande i Svenska Bågjägareförbundet som föreläsare. Det ska verkligen bli spännande. De finns lika många som är för som är emot bågjakten och det skadar inte att lyssna och lära.

En remiss om jakttider ligger ute då jakttidtabellen ska ändras. Den brukar uppdateras med några års mellanrum och det var läääänge sedan nu. Du som medlem har möjlighet att påverka så kom och hjälp till i arbetet. Hör gärna av dig till någon av oss – i annat fall kommer vi också att ta upp frågan på vårt årsmöte.

Vi i Arjeplog jobbar ju nära Dig som medlem och Jägareförbundet i övrigt jobbar ju med att få acceptans i samhället, försöker påverka genom att hjälpa till med t ex vapendirektivet, löshundsjakten osv.

Känner Du någon som borde vara medlem i förbundet så låt de swisha och bli medlem!

Just nu så har vi ett erbjudande på att om Du går med nu så räcker ditt medlemskap fram till 30 juni 2020! Ungdomar upp till 25 år betalar 300:- inkl tidning.

Ordinarie medlemskap är: 600:- med tidningen Svensk Jakt och 300:- i medlemskap UTAN tidning. Tveka inte att värva fler och få in i gemenskapen med oss.

Elisabeth Lestander

ordförande