Kuljaktstigen 2018

Kuljaktstigen 29 september blev en toppendag för oss!

Vilken bra dag det blev! En enormt vacker morgon med vacker soluppgång och en gnistrande vacker natur ger ju goda förutsättningar. Fin uppslutning och bra uppslutning rent geografiskt i vårt område. Det var Lag Skärlunda som fick mest poäng i en tät toppstrid. På den individuella sidan drog Anders Björkegren det längsta strået. Generellt bra skytte, kanske för att det var sista helgen innan oktober när alla förberedelser börjar gå mot sitt slut och alla har ställt in kroppen på jakt. Eller så är det så att det finns mycket välskjutande jägare just i Boxholm.

Detta är ju en umgängestävling och det tycker vi verkligen det var i år. Bara glada miner och en samlingsplats där det såg ut som alla kände sig välkomna. Korven o kaffet smakade prima och skjutstationerna hade lite nya mål för året.

Stort tack till våra medlemmar som hjälpte oss att genomföra detta och stort tack till alla som kom! Det är lika kul att stå vid stationerna som att vara skytt blev summeringen efter tävlingen bland funktionärerna.

/Boxholms Jaktvårdskrets

Inga kommentarer än.