Dags för årsmöte i Boxholmskretsen!

Onsdagen 24 Februari 2021 kl 19.00.

Hej Govänner i Boxholmskretsen!

Önskar att de flesta har haft en fin jaktsäsong nu när den börjar att lugna ner sig en smula och det mesta tuffar på som vanligt. Det är ju alltid fint när jakten ramas in av ett lagom snötäcke och extra kul att kunna se spåren och hur djuren rör sig. Hoppas det finns många goa minnen sparade att njuta av!

Vi har haft ett lagom aktivt år i kretsen, men tycker vi fått till några vettiga grejer. Tycker det finns saker som är värda att nämna och jag hoppas många kan känna att de hjälpt till och främjat att vårt område fortsätter vara ett jättebra område att utöva god och sund jakt i.

Lite som hänt…. Axel har även i år fortsatt med de uppskattade spårträffarna som detta år drog till sig lite nya ansikten igen, kul utbyte och bra fikasnack. Vi fick ju uppleva lodjursjakt på riktigt i området och detta främst genom väldigt aktiva medlemmar som rapporterar in både med hjälp av kameror och spår. (Vi har tagit beslut på att köpa in 5 kameror till kretsen som kompletterar de tidigare uppsatta i området.) Vi har aktiverat oss i Jägareförbundet Östergötlands utbildningsjaktområde Görshorva med att deltaga på två arbetsdagar och även bistått med gräsklippning mm. Vi supportade vid sommarens ungdomsskytte där. Vi fick även ett fint tillskott i styrelsen i somras genom att Henny hoppar in som vår representant i JAQT. Hon var också med som en av väldigt många deltagare på tjejskyttedagen på Görshova. Vi fortsätter att representera Boxholm på möten i JFB Östergötland och sitter med i flertalet grupper såsom rovilt- och vildsvinsgruppen mm. Vi har också ett starkt bidrag med att nästan samtliga av områdets eftersöksjägare i NVR (trafikeftersök) kommer från kretsen.

Vi kommer hålla kretsens årsmöte den 24 februari kl 19.00. Det blir digitalt och jag hoppas de flesta tycker detta är ok. Det är viktigt att vi ger möjligheten för våra medlemmar att komma på årsmötet så att vi alla kan få framföra önskemål på aktiviteter och kan forma oss som vi vill. Anmälan hittar du enkelt på Jägareförbundet Östergötlands hemsida. Tryck på årsmöten bland nyheterna så hittar du rätt. https://jagareforbundet.se/syd/ostergotlands-lan/jagareforbundet-ostergotland/nyheter/2021/01/arsmoten/ Detta kommer ske via Google meet.

Det går självklart fint att anmäla sig genom att SMSa eller ringa David Lilja 070-939 22 76 eller till david.l@materia.se.

Ha det Gott!

/David