Härryda östra Jaktvårdskrets

Välkommen till Härryda Östra  jaktvårdskrets!
Kretsen innefattar Hindås, Hällingsjö och Rävlanda samhällen med omnejd i Härryda Kommun, men det står alla fritt att välja kretstillhörighet via medlemskapet i Jägareförbundet.

Jaktvårdskretsen har en Facebookgrupp som vi gärna ser att ni är med i, det är en sluten grupp endast för medlemmar i kretsen eller för dig som jagar här. Detta ger en större möjlighet att hålla er uppdaterade om vad som sker i kretsen, men också en möjlighet att själva göra inlägg eller kommentera aktuella händelser. det krävs att man är medlem i Jägareförbundet.

För att gå med så skickar du ett mail till  harrydaostrajvk@gmail.com med en önskan om att gå med, du får då en inbjudan som du sedan svarar på.

Är du intresserad av något uppdrag inom kretsen? Ibland blir det vakanser och då är det bra att ha reserver som är intresserade. Kontakta Styrelsen om du är intresserad.

Viltrapportering:
Det är viktigt att ni rapporterar in det vilt ni fäller
och det är lika viktigt att ni rapporterar även om ni inte fällt något!
Information hittar ni under Viltrapportering i högerspalten.

Rävjägare!

Hjälp till att inventera förekomst av dvärgbandmask!, Klicka på länken och följ anvisningarna.

Rävjägare! – Svenska Jägareförbundet (jagareforbundet.se)

Utbilda dig i vår!

Ta chansen att utbilda dig inför kommande jaktsäsong, du hittar mängder av utbildningar på Jägareförbundets hemsida Aktuella utbildningar/kurser – Svenska Jägareförbundet (jagareforbundet.se)

Vilken är den bästa nattkikaren eller vilka jaktkängor får högt betyg, kolla in här och få några tips!

Test: Nattkikare – Bästa nattkikaren för jakt (Bäst i test)