Kjerrulfsdagen 2018

Kungsbacka-kretsen anordnade d.23/5 sin traditionella ”Kjerrulfsdag” där vi i Ulf Kjerrulfs minne arrangerar en temadag i naturens tecken för skolklasser runt om i Kungsbacka.
I år var det 2 st skolklasser från Gällingeskolan som kom på besök.

Vädret var lika fint som det brukar vara och eleverna fick gå poängpromenad, skjuta luftgevär & fick som vanligt spika ihop sina egna fågelholkar som de fick med sig hem.
Fredrik Jonsson, ordförande för Svenska Jägareförbundet i Halland var också med och hade en liten föreläsning om djur, skog & natur.
Mycket uppskattat av både elever och lärare.
Dagen avslutades med grillning av hamburgare innan bussen kom för avfärd hem.

På nedan bild syns,
Stefan Nilsson VFD, Fredrik Jonsson Svenska Jägareförbundet Halland, Jesper Zachrisson, Lennart Andersson från Kungsbacka-kretsen samt Frank Johansson som alltid ställer upp och hjälper till vid Kungsbacka-kretsens arrangemang.

Kommentarer är stängda.