Snart dags för mässa i Smedjebacken!

Kretsen hälsar er välkomna till Barken Arena, Smedjebacken lördag och söndag: 28 – 29 september. Två dagar fulla med inspiration inför kommande säsong och med en mängd spännande aktiviteter för hela familjen. Kom och besök de över 100 olika utställarna/aktiviteterna. Som stolta samarbetspartners till arrangören vill Jägareförbundet och Västerbergslagens Jaktvårdskrets hälsa alla befintliga och nya medlemmar välkomna.

Jägareförbundet är på plats med hornbedömning (älg, rådjur, vildsvin samt kranium), skyttesimulator, tävlingar, NVR/eftersöksjägarna berättar om sin verksamhet, JAQT Förbundets kvinnliga nätverk är på plats, några av våra samarbetspartners har fina erbjudanden till medlemmar i kretsen, fågelholkstillverkning med mera!

Kom och prata jakt med den mycket kunniga och prisbelönta jägaren Ulrika Karlsson Arne, Ulrika kommer att finnas i vår monter under större delen av lördagen.

Föreläsare samt några av de övriga aktiviteter som finns på plats i och runt mässhallen under mässdagarna är:

• Vildsvinsjakt – föreläsning med Leif Fredriksson (lördag)
  • Ulrika Karlsson-Arne, influencer (@swedishvenatrix) och vinnare av Extreme Huntress 2019, inspirerar till att äta vilt och att vara ute i naturen (lördag)
  • Första hjälpen för Din hund – Distriktveterinärerna (lördag)
  • Rasmus Boström som föreläser och varg- och björnjakt (söndag)
  • Stihl Timbersports: Uppvisning och prova-på (söndag)
  • Testa Din hund på björn hos Calle Ekström, Hunting Assistance (lördag-söndag)
  • Clinics för Dig och Din hund med Jeppe Stridhs Hundägarskola (lördag-söndag)
  • PK Eftersök: Spårhundens och den lösa hundens arbetssätt, även spårträning (lördag-söndag)
  • Kalle Moraeus och Conny Arvidsson från grillltips.se och Born BBQ & kök, grillar och bjuder på smakprover (lördag-söndag)
  • Andra aktiviteter är flugbindning, spöakuten, demoåkning (flytring med elmotor), laserlerduveskytte, castingbana för flugfiske, luftgevärsskytte, vaccination för hund, mm.

Entré 100 kr, 2 dagar 130 kr, barn 6-16 år, 25 kr.

www.sodradalarnasjaktfiskemassa.se.

28-29 september, kl 10.00 – 16.00.

Välkomna att besöka oss i vår monter!