Huvudmeny

Fullsatt på årets årsmöte

Stort tack till alla medlemmar som kom på årsmötet onsdag den 19 februari i Smedjebacken. Det vart fullsatt. Drygt 50 personer var det som kom på mötet.

Ordförande för Svenska Jägareförbundet Dalarna Ulf Berg inledde mötet som sedan fortsatte i temat ”Rovdjur”. Där började Fredrik Perols från Länsstyrelsen samt Åke Berglund från Jägareförbundet och pratade om rovdjursläget i området.

– Väldigt roligt att så många ville komma på årsmötet, det är bland annat så vi mäter hur aktiv och engagerad kretsen och kretsens medlemmar är, det spelar egentligen ingen roll hur många medlemmar vi är om vi inte är aktiva så det känns mycket inspirerande och roligt att så många bryr sig i dessa tider, säger kretsordförande Fredrik Remes.

Vi tackar Johan Reyier och Agneta Reyier som kliver av styrelsearbetet och vi önskar Olof Långberg (Smedjebacken) välkommen som ny kassör i föreningen samt Micael Persson (Ludvika) som ny suppleant.

Årsmötet genomfördes och avgående styrelse fick ansvarsfrihet.

Styrelsen hade sedan konstituerande möte där man planerade styrelsens verksamhetsår samt nytt för i år att man lämnar ABF-lokalerna i Smedjebacken och kommer ha styrelsemöten hos Dala Elektrolindningar i Smedjebacken och på Grand hotell i Ludvika. Vi tackar medlemmarna Ingemar Löf på Dala Elektrolindingar som stöttar föreningen med möteslokal samt Bertil Köhler på Gran hotell i Ludvika.

– Det är viktigt för oss i kretsen att dels öka vår närvaro i hela kretsen (Västerbergslagens JVK), därför är det viktigt att vi flyttar runt mötena och dessutom är Ludvika kommun vår största finansiär from detta år samt att vi vill vara politiskt oberoende och inte förknippade med något specifikt parti meddelar kretsordförande Fredrik Remes.

Kommentarer är stängda.