Digitalt årsmöte för kretsens

Med anledning av de nya restriktionerna som tillkommit med den nya pandemilagen kommer det inte kunna gå att genomföra fysiska kretsårsmöten, alla kretsårsmöten kommer därmed behöva genomföras digitalt.

Tyvärr finns inte möjligheten enligt stadgarna att skjuta fram kretsårsmötena motsvarande man gjorde förra året med länsstämman och förbundsstämman. De stadgeenliga tidpunkterna för när det ska vara genomfört finns till för att tid ska finnas för länsföreningen att hantera motioner och få iväg stämmohandlingar inom tid till ombuden, detsamma gäller från länsstämma till förbundsstämma. Om länsföreningen väljer på eget bevåg att flytta fram länsstämman så kommer länsföreningen förlora möjligheten att kunna påverka förbundsstämman.

Om vi i kretsen väljer att flytta fram kretsårsmötena till en annan månad eller ställa in dessa kommer vi förlora rätten till ombud och att lämna in motioner då det enligt stadgarna ska vara inlämnat senast 6 mars 2021. Vi kommer inte att ställa in eller skjuta fram årsmötet.

Vi kommer att genomföra ett digitalt årsmöte onsdag den 17 februari 2021. Vi kommer att använda verktyget teams. Du behöver inte ladda ner något program och du kan själv välja om du är med via din dator via programmet, inbjudningslänken eller din telefon. För att läsa mer om verktyget, klicka här.

Anslut via telefon
I stället för att gå online kan du ringa in till ett möte med telefonen. För att få numret trycker du på mötes-eller mötesmeddelandet och väljer visa information. Du kommer att se ett telefonnummer som du kan använda för att ringa.

Om du inte har programmet Teams kan du fortfarande ansluta till ett Teams-möte via din dator från en inbjudan som du har fått via e-post. Vi kommer att få hjälp av Studiefrämjandet kring detta, om ni behöver ha hjälp eller har funderingar så hör av er så försöker vi lösa detta tillsammans!

Anmäl dig till årsmötet redan nu!
Viktigt att alla medlemmar inkl. styrelsen anmäler sig till årsmötet via formuläret (via länken nedan), vi kommer använda anmälningslistan som hjälp vid rösträkningen. För att läsa mer om årsmötet, se handlingar (14 dagar innan mötet) eller anmäla dig till årsmötet klicka här.

Klicka här för att läsa mer om den nya pandemilagen.

Kom ihåg: Vi försöker samla in e-postadresser till våra medlemmar i kretsen, så be gärna medlemmar som inte får våra utskick att skicka ett mail med medlemsnummer och aktuell e-postadress till medlem@jagareforbundet.se eller kontakta dem via telefonnummer 020-22 00 10.