Huvudmeny

Fin dag i Björsjö på Högviltjakten

Kretsen var idag plats i Björsjö på skytteaktiviteten Högviltjakten. Totalt 20 skott sköts fördelat på löpande älgfigur 50 m, stilla stående 80 m, stilla ko 50 m, löpande kalv 50 m samt gris från torn 50 m. Jägarmässigt stöd fick användas, totalt deltog 14 skyttar från runt om i kretsen. Jägareförbundet var på plats och bjöd på korv och lottade ut en del priser till deltagarna. Fint väder, bra stämning och på vissa håll imponerande skjutresultat.

Stort tack till funktionärerna i Björsjö Jakt och Sportskytteklubb för ett trevligt arrangemang, tack till de deltagande skyttarna som tog chansen att öva lite extra inför höstens jakter och tack till Granngården Smedjebacken som bidrog med två priser till utlottningen.

Kommentarer är stängda.