Huvudmeny

Mässan är över – stort tack till alla besökare och funktionärer.

Foto Torbjörn Andersson Foto Torbjörn Andersson

Stort tack till alla besökare och funktionärer för en trevlig mässa. Nu börjar arbetet med nästa års mässa. Vi ska försöka hitta ett bättre datum tillsammans med arrangören och tillsammans få till massor av intressanta utställare/föreläsare som täcker av ett bredare område. Redan nu är vi medvetna om att vi har ett jobb för att få fler vapentillverkare och butikskedjor på plats så man kan känna och klämma på fler saker. Vi från kretsen är supernöjda med mässan och fått en hel del nya medlemmar som i vår monter bedömde horn, sköt skyttesimulator, byggde fågelholkar, pratade eftersök och utbildningar samt tävlade. Vi kommer under veckan berätta alla som vann de olika priserna som man kunde vinna.

Tack till till alla funktionärer som ställde upp. Ingen nämnd, ingen glömd. Stort tack till mässarrangören för ett bra samarbete. Tack till Karl Hedin AB för material till fågelholkarna, tack till Granngården och Interjakt för fina mässerbjudanden. Tack till unga jägare som ställde upp med bemanning. Tack till länsföreningen för material och hornbedömning. Tack till Ulrika Karlsson-Arne för att du stod med oss före och efter din föreläsning. Tack till NVR-verksamheten för bemanning och material. Tack till Studiefrämjandet som berättade om sina utbildningar. Tack till luftgevärskytteföreningen i Smedjebacken för lån av utrustning och till sist stort tack till kretsens egna mässgeneral/sekreterare Torbjörn Andersson som höll i trådarna från början till slut för våran del.

Grymt jobbat allesammans! Nu laddar vi om inför höstens alla jakter, njut och lycka till! Tillsammans utvecklar vi och bevarar jaktmöjligheterna i Sverige.

Inga kommentarer än.