Medlem i Västerbergslagens JVK

Jaktåret närmar sitt slut och vi är nog många som nöter lite extra mycket på skjutbanan just nu för att finslipa avtrycket, svingen eller vissa kanske skjuter in den nya bössan. Men än finns det mycket tid kvar att jaga lite småvilt, ni finner aktuella jakttider här.

Vi har nämnt det förut och nämner det igen, vi har drag i föreningen just nu. Ökat medlemsantal, ökat engagemang och vi får in finansiärer som vi inte haft förut. Tyvärr så ställer Covid till det lite för oss så vi har under året fått ställa in Vård i det vilda, styrelseutbildningen samt en kväll med fokus på VVO. Här vill vi gärna få in lite tips från er som medlemmar om vad vi kan göra ändå och framförallt vad ni vill göra efter att pandemin är över. Ta kontakt med någon från styrelsen och tipsa, eller tipsa via detta formulär: https://forms.gle/LnbxTS39kGxyjjmw6.

Vi har fått många frågor kring medlemskap och att man tror sig vara medlem i Västerbergslagens JVK, systemet hänger fortfarande lite efter, efter hopslagningen mellan Ludvika, Smedjebacken och Söderbärke, vi vill därför uppmärksamma att val av krets väljer man själv. Det är viktigt nu när många får medlemskapsfakturorna att man ser över att man tillhör den krets man vill tillhöra, vill man byta till Västerbergslagens JVK så kan man skicka ett mail med medlemsnummer, aktuell e-postadress och att man vill tillhöra krets: Västerbergslagens JVK till medlem@jagareforbundet.se eller kontakta dem via telefonnummer 020-22 00 10.

Likaså så fortsätter vi att samla in e-postadresser till våra medlemmar i kretsen, vi har e-postadresser till 76% av våra medlemmar men det saknas fortfarande en hel del som missar vår information löpande, så be gärna medlemmar som inte får våra utskick att skicka ett mail med medlemsnummer och aktuell e-postadress till medlem@jagareforbundet.se eller kontakta dem via telefonnummer 020-22 00 10 alternativt så tar ni kontakt med någon av oss i styrelsen så hjälper vi er vidare.

Vi vill även passa på och tipsa om vår skytteaktivitet för vårt kvinnliga nätverk som genomförs i Björsjö den 23 augusti 2020, mer info finner ni här.