OBS! Informationsmöte om spillningsinventering av älg och rådjur i Norn ÄFO 9 mars kl 19.

Välkomna på informationsmöte inför spillningsinventering av älg och rådjur i Norn ÄFO våren 2022.

Till våren är det dags för spillningsinventering av älg och rådjur inom Norn igen. En nyhet för i år är att vi kommer att rapportera inventeringsresultatet via en APP i er telefon (istället för de tidigare fältblanketterna). Mer info och utbildning om detta kommer!

Vi får information från Jägareförbundet om metodik och vikten av att spillningsinventera samt hur vi kan använda spillningsinventering i viltförvaltning. Jägareförbundet och vi i älgförvaltningsgruppen svarar på era frågor och vi ser vilka områden vi i dagsläget täcker in.

Onsdag den 9 mars kl. 19.00 – 20.00, Digitalt via Teams

Meddela Fredrik Remes: fredrik.remes@remes.se om ni kommer senast den 6 mars, ange vilket ÄSO ni tillhör och jaktlag.

Länk till teams skickas ut till er som anmäler er.