Länk till auktionen

Auktion för viltvården samt för sjukvårdspersonalen inom Region Dalarna som kämpar under Covid-19 perioden.

Värmländsk tunnelfälla

Vi i Västerbergslagens Jaktvårdskrets auktionerar ut en rävfälla – värmländsk tunnelfälla som är byggd enligt godkända regler. Den är byggd av medlemmar i Svenska Jägareförbundet – Västerbergslagens JVK i samarbete med AB Karl Hedin Bygghandel i Ludvika. Alla intäkter för denna auktion skänker vi oavkortat till den sjukvårdspersonal inom Region Dalarna som jobbat med de insjukna i Covid-19, och Regionens kommande tack-middag till berörd personal. Detta som ett stort tack för ett bra jobb under den pågående Covid-19 perioden.

Information:

Utgångspris 3000 kr. Auktionen håller på i två veckor. Efter auktion så hämtas fällan i Snöån av köparen efter överenskommelse. Ca 0.8 x 0.8 x 3.5 meter. Gilleranläggning medföljer men behövs ställas in. Byggd av virke enligt Naturvårdsverkets specifikation. Fällan hämtas i Snöån utanför Ludvika av köparen.

Fågelholkar

Fågelholkar byggd av trä. De är byggda av medlemmar i Svenska Jägareförbundet – Västerbergslagens JVK i samarbete med AB Karl Hedin Bygghandel i Ludvika. Kostnad per holk är 75 kr/st, minsta köp paket 5 st (totalt 375 kr). Fågelholkarna hämtas i Snöån utanför Ludvika av köparen.

Återigen, alla intäkter vi får på denna auktion skänker vi till sjukvårdspersonalen Region Dalarna som stort tack för ett bra jobb under den pågående Covid-19 perioden. Så gör dubbla goda gärningar och jobba med viltvården i erat område och gör samtidigt något positivt för vår duktiga sjukvårdspersonal.

Ansvariga vid försäljningen av fällan och fågelholkarna är Fredrik Remes och Torbjörn Andersson, vill ni komma i kontakt med oss så skicka ett mail till e-postadress nedan. Vill man inte köpa något men ändå bidra så är man välkommen att kontakta oss via vår e-post, vasterbergslagensjvk@outlook.com.

Budgivning på fällan görs på Tradera medans fågelholkarna beställer ni direkt av oss via mail.

Länk till auktionen

Köp fågelholkar