Utbildningsdags 19/3-20/3 2022

Jägareförbundet Vilhelmina har på kort varsel i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan Vilhelmina lyckats boka in Calle Ekström från Hunting Assistance att komma upp till Vilhelmina och hålla i en utbildning för oss igen.
Denna gång är det en utbildning utan hundar där vi fokuserar på att lära oss mer om att analysera snitthår från vilt vid trafikolycka eller påskjutning. LASA – Leta Analysera Spåra Avsluta.
Utbildningen riktar sig såväl till den erfarna eftersöksjägaren och till jägaren som vill lära sig mer om eftersök och fylla på i kunskapsförrådet.
Med sig på utbildningen har Calle denna gång Jonas Markström som är erfaren eftersöksjägare, utbildad eftersöksinstruktör samt hundinstruktörer. Jonas kommer från och är verksam i Skellefteå.
Utbildningen kommer hållas på Järjagården i Storsele utanför Vilhelmina den 19-20 mars. Kostnaden är 2500:- inklusive lunch på plats och ett mycket utförligt kurskompendium. Frågor kring kursen kan ställas direkt till Calle på mejl calle@hunting.se eller telefon +46 70 592 36 00
Bokning av kursen görs på jagareforbundetvilhelmina@gmail.com och är bindande.