Älgstigen 2022

• Älgstigen 2022 skjuts den 10-11 och den 17-18 sep, kl. 08:00-11:00. Öppen för lagvis övning den 12-15 sep, mellan kl. 1500-1900 (ej fredag). Anmälan till Lasse Larsson, 070-6994206. Startavgift är samma som vid skjutning på helgen, 100 kr för Jägarförbundets medlemmar, 120 kr för icke medlemmar. Medtag medlemskort, både kontanter och swish accepteras.
  • Ingen startavgift för ungdomar under 18 år, krav att myndig person medföljer och ansvarar för skytt under 18 år. Ungdom tillåts skjuta alla kalibrar upp till klass 1.
  • OBS! Tävlingsserien får skjutas valfri dag mot att rött startkort löses. Vill man gå en övningsrunda och tävlingsrunda samtidigt (vitt och rött kort) skall kortet lämnas fram innan skjutningen påbörjas. Övriga tävlingsbestämmelser/förutsättningar för stationen, finns vid starten och hos respektive skjutledare.

Förberedelser och arbetsfördelning

Stigen iordningsställs onsdagen den 7:e september. Samling vid badplatsparkeringen kl. 17:00. Ta med lämpliga verktyg.

Stn 1               Hofors jkl

Stn 2               Hoo

Stn 3               Wijbygden VVO

Stn 4               Åsmundshyttans VVO

Stn 5               Berg

Vall ansvarar för kompletterande röjning samt snittsling av stigen. Alla är givetvis välkomna att hjälpa till.

Arbetsfördelning vid skjutdagarna enligt följande:

Station Lördag 10/9 Söndag 11/9 Lördag 17/9 Söndag 18/9
1 Hofors jkl Skommarhyttan Vall V. Hästbo
2 Eltebo Wijbygd. VVO Vall Hoo
3 Ö. Hästbo Wijbygd. VVO Kratten Hoo
4 Fors Åsmundsh. VVO Nyhyttan V. Hästbo
5 Bagghyttan Fors Berg Ovako

Varje lag utser en skjutledare som tar del av skjutfältsinstruktioner och fastställda förutsättningar för respektive station. Samling för skjutledare varje skjutdag, kl. 07:30, Badplatsparkeringen. Instruktioner och säkerhetsbestämmelser enligt SäkB, Civilt skytte. Glöm ej varselvästarna på markörpersonalen.

Det behövs tre personer vid varje station plus avbytare. De som inte kan ställa upp på ovanstående arbeten ansvarar själva för att ersättare kommer. Kom ihåg radio 31 MHz, kanal 1 och verktyg.

Nedanstående tävlingsledare/säkerhetsansvarig finns vid sekretariatet under tävlingen,

Lördag 10/9   Björn Hansson , 070-3152415

Söndag 11/9   Rikard Lundmark, 070-2699794