Vänersborgs jaktvårdskrets

Datum : Torsdag 13 Februari 2020

Klockan : 19:00

Plats : RÖSEBO BYGDEGÅRD

Arrangemang : Michaela Perlöv från Tassainn Brålanda kommer som föreläsare och pratar om hundfysoterapi. Lättare förtäring innan kretsårsmötet serveras.

Kretsens kontaktperson
Bengt Rundström

Telefon dagtid

Unga Jägare

Nu är vi med och startar upp Unga jägare.
Unga Jägare är ett nätverk som riktar sig till ungdomar mellan 15-25 år, och såklart även yngre, med syfte att göra det enklare för ungdomar att komma ut i skogen och lära sig mer om jakt, natur och viltvård, göra det enklare för ungdomar att få jakttillfällen samt till att träffa nya likasinnade ungdomar, erfarenhet spelar ingen roll.

Är du mellan 15-25 år eller känner någon som är och vill vara med i nätverket? Hör då av dig här till Martina Friberg: 0730400782.

Ni är varmt välkomna att ställa frågor och önskningar till Unga jägare Västra Götaland Väst.

//Ungdomsansvarig

God uppslutning när spårträningen startade Lördag 13 April. Tiotal ekipage möttes upp i soligt men kall väderlek.

Gåsjakt med Bulvan

BLI MEDLEM I SVENSKA JÄGARFÖRBUNDET

UTBILDNINGAR 2020

VÄNERSBORGS JAKTVÅRDSKRETS PÅ FACEBOOK

Vid vakjakt på vildsvin, tänk på att i förhand ha ordnat med ett eftersöksekipage som har en för vildsvin "testad hund". Kontakter med angränsande jaktlag är extra viktigt då vildsvin är benägna till längre flykt innan sårlega.