Toppmeny

Vargen kommer – Infomöte

När: Tisdagen den 6 april klockan 19:00

Var: Mötet genomförs digitalt via Microsoft Teams.

Hur: Sista datum för anmälan är 4 april. För anmälan KLICKA HÄR

Jägareförbundet Jönköpings län tillsammans med Länsstyrelsen i Jönköpings län bjuder in till informationsträff om vargläget i länet och nybildandet av länets första vargrevir.
Under januari 2021 kunde länsstyrelserna i Jönköping och Västra Götalands län bekräfta att ett nytt vargrevir etablerats och som döpts till Brängenreviret efter sjön Brängen. Dessutom har det varit en frekvent aktivitet i övriga delar av länet sedan sommaren 2020 då flera angrepp på tamboskap orsakat av varg skett.
Under kvällen kommer information om vargarna i länet att delges av länsstyrelsen och Jens Frank från viltskadecenter kommer att delta för att delge information om vargens ekologi och på vilket sätt vargar och deras revir påverkar övriga viltarter.
• För att delta på mötet krävs medlemskap i Svenska Jägareförbundet.
• För att anmäla er till kvällen följer ni länken och fyller i era uppgifter.
• E-postadress är speciellt viktigt då inbjudan till mötet skickas via e-post.

Era uppgifter kommer att raderas efter att mötet genomförts i enlighet med GDPR.

Kommentarer är stängda.