Rapportera rovdjur

Vi går nu mot slutet av inventeringssäsongen för stora rovdjur även om det är ett tag kvar. Bristen på bra spårsnö gör att våra synobservationer och åtelkamerabilder blir allt viktigare att rapportera in till Länsstyrelsen så att vi får koll på läget i skogen

Det vi ska fokusera på:

• Är att få in så många observationer som möjligt via https://www.skandobs.se/ . Använd gärna appen så kan ni rapportera direkt när ni ser ett djur eller spår, alternativ får en åtelkamerabild. Ju snabbare ni kan informera om vad ni sett desto större möjlighet har länsstyrelsen att åka ut och kvalitetssäkra rapporten (fokus från deras håll är framförallt familjegrupper lodjur men alla rapporter är viktiga)

Bifogat finner ni mer information och vi uppmanar nu er alla att sprida detta till era kamrater så att vi tillsammans kan dra vårt strå till stacken för att få bättre koll på läget i skogen och närma oss en förvaltning som inkluderar jakt.

Kamera info stockholm[1652]

Inga kommentarer än.