Årsmötesrapport 2024

Uppsala jaktvårdskrets

Rolf Hellman

Rapport från kretsens årsmöte 2024

Uppsala jaktvårdskrets årsmöte gick av stapeln onsdagen den 21 februari, platsen var skyttepaviljongen vid Ekebyboda. Två av våra duktiga styrelseveteraner avgick ur styrelsen. Det var Herman Blenk och Gabriel Leijonhufvud som efter många år i styrelsen ställer sina platser till förfogande. Det blir en förlust för styrelsen, men de har lovat att fortsätta jobba inom kretsen. Herman fortsätter som banchef och Gabriel som funktionär. Tack för era insatser.

Nya i styrelsen är Ammie Eklund och Alexandra Paus som valdes in som ledamöter i två år. Välkomna till kretsstyrelsen säger jag till dom!

Undertecknad valdes om som kretsens och styrelsens ordförande på ett år. Den kompletta styrelsen kommer att presenteras på annan plats på denna hemsida.

När årsmötesförhandlingarna hade avslutats så tog en föreläsning om Afrikanska svinpesten vid. Det var Gustav Averhed från SVA som höll den, verkligen intressant. Tack Gustav!

Som avslutning på kvällen bjöd kretsen deltagarna på en landgång med dryck samt kaffe och kaka.

Rolf Hellman, ordförande

Inga kommentarer än.