JAQT

Välkommen till Bergs Jägareförbundet Berg och JAQT!

JAQT, vad är det?
Jo det är ett nätverk som finns i Svenska Jägareförbundets regi.
Det vänder sig till kvinnor som är intresserade av jakt. Nätverket bygger på Jägareförbundets organisation, och finns på nationell, regional och lokal nivå. JAQT i Mitt Norrland arbetar för att det ska startas fler nätverk i de jaktvårdskretsar som finns. JAQT i Berg startades i april 2007, och har ca 50 medlemmar.

JAQT – nätverk istället för förening

Vad är då ett nätverk?

Jo, det bygger på frivilligt deltagande, man är med på de aktiviteter man känner för.

• Vi har ingen styrelse, bokföring mm som andra föreningar, utan kraften kan läggas på roliga aktiviteter. Information skickas via e-post. Om du inte har någon e-postadress så kanske din kompis eller någon i familjen har?
  • Vi hjälps åt. Den som är intresserad av en aktivitet kan vara med och arrangera den för andra i nätverket. Nästa gång är det någon annan som ordnar något. På så sätt händer det lite av varje. Om många hjälper till blir det lite arbete per person.
  • Genom de större regionala och nationella nätverken har vi möjlighet till utbyte i hela landet. Vi kan med andra ord bjuda hit kvinnor på jakt, och själva få åka bort och jaga. Nätverket är öppet för alla.
  • Jägareförbundet subventionerar vissa aktiviteter för sina medlemmar.

Vill ni jaga eller ha kurs eller bara ha en träff tillsammans med andra tjejer för att prata jakt, hundar eller annat inom vårt gemensamma intresse ??? Hör av er till oss !!!