Det kom ett brev

Efter att arrenderat ut marken till ett gäng glada människor damp detta brev ner i mailboxen:

Vi är ett gäng jägare från södra Sverige de flesta från Trollhätte- området, en kommer från Löddeköpinge i Skåne, som fick möjligheten att jaga på Viggesågen. I slutet på juni var jaktlaget fullt, så nu kunde förberedelserna börja. Andra veckan i september skulle jakten gå av stapeln. Vi började vår resa klockan 8.oo lördagen 8 september. Och anlände till Viggesågen runt femtiden på eftermiddagen. Vi blev väl mottagna av Daniel, och senare även av Niklas och Sven-Gunnar som visade hur saker och ting fungerade. Väl installerade i stugan som håller en hög standard, var det dags att prova bastun, Häftig upplevelse med bastu, bäck och dusch mitt i skogen. Imponerande var duschen med varmvatten som fungerade perfekt 10 snygga killar som luktade gott i en hel vecka. Vi lagade gemensam mat i 6 dagar (3mål om dagen) detta fungerade också alldeles utmärk, köket och utrustningen håller en hög klass, fint porslin bra glas , grytor i alla storlekar och en gasspis i bästa skick med ugn gjorde att matlagningen blev till ett nöje. Men återigen gasolvärmen till vattnet en hit som gjorde det lätt som en plätt att diska. Att sedan Jaktvärdarna visade ett stort engagemang i hela vistelsen var grädden på moset. Toppen!

Men hur gick jakten då? När man skall jaga på en helt ny mark så är det ju normalt sett svårt med kartor och pass m.m. men icke här kartor med gränser och pass gjorde jakten säker och trevlig. För att kunna ladda all teknisk apparatur som används i dagens moderna jakt finns ett diesel elverk även detta i högsta fräschör. Välarronderade marker med ett väder som visade sig från sin bästa sida gjorde även den jaktliga delen till ett nöje. Vi hade kontakt med älg varje dag och såg älg. Älgarna däremot var inte så samarbetsvilliga sprang lätt i myrar och planteringar, men två fjolingar valde fel väg och blev fällda. Det är bara gratulera till en fantastisk anläggning och en kanon verksamhet.
Kaiza E Olsson.