LM Viltspår 2015 i Rasbo

Årets LM i Viltspår genomfördes söndagen den 2/8 i Rasbokil. 18 hundar från 17 av Upplands jaktvårdskretsar deltog i denna 31:a upplaga av mästerskapet. Sex av ekipagen erhöll maximalt antal poäng och placeringen skedde efter detaljbedömningar. Vann gjorde Thora, Bayersk Viltspårhund med föraren Tony Sparf från Bälinge JVK. Vattholma´s representant Springerspanieln Nelly med förare Hans Pettersson placerades på 3:e plats. Fullständig resultatlista finns på Länsförbundets hemsida.

De fem först placerade ekipagen gick vidare till en uttagning inför Regionsmästerskapen som kommer att genomföras i Södermanland senare i höst. Uttagningen ägde rum den 9/8 i Håbo varvid ekipagen prövades under mer realistiska förhållanden, med svårare spår, skottplats och teorifrågor. Thora med standin-förare vann även Uttagningen och Vattholma:s Nelly kom på andra plats och blir reserv inför Regionsmästerskapet.

Inga kommentarer än.